NOSZTALGIA PÉNTEK #4
A
negyedik Nosztalgia Péntekkel elérkeztünk az utolsó előtti Szent Johanna Gimis
részhez, hétfőn pedig a Kalauzzal be is fejeződik. Jövőhéten ilyenkor már a
Bexi-sorozat lesz a középpontban, ebből kezdem el összegyűjtögetni a legjobb
pillanatokat.
De
most koncentráljunk inkább az Örökké című részre, ugyanis ma ebből a kötetből
mutatom meg nektek a számomra legkedvesebb részeket.
Mint mindig ezeknél a bejegyzéseknél, most is lehetnek benne spoilerek, így csak azoknak ajánlom, akik már olvasták a könyveket.
Nektek
melyek a kedvenc idézeteitek?
Az előző részek:
Kezdet: ITT
Együtt: ITT
Egyedül: ITT
Barátok: ITT
Remény: ITT
Ketten: ITT
Útvesztő: ITT
#1
Fő az őszinteség
Magamról:
„Tisztelt
Szülő! A fia betegségre hivatkozva távozott az órámról! Kardos Kálmán”
„Tisztelt Tanár úr! A fiam valóban beteg. Elmebeteg. Bernáthné”
„Tisztelt Tanár úr! A fiam valóban beteg. Elmebeteg. Bernáthné”
#2
A szülők tisztában vannak dolgokkal
Magamról:
„Tisztelt
Szülő! A fia szörnyen neveletlen! Gondos tanárnő”
„Tisztelt Tanárnő! Tudom. Harasztiné”
„Tisztelt Tanárnő! Tudom. Harasztiné”
#3
Édes becézések
Ezek
után a nap a következőképpen telt: bárki bárkinek szólt, a legnyálasabb,
legcikibb és legbénább becézéssel illette. Például Macuval így zajlott a
párbeszédünk:
– Drágám, ideadnád a francia szótáradat? – kiáltotta nekem, mire Cortez a fejét fogva röhögött, én pedig széles vigyorral kiszedtem a táskámból a szótárt.
– Mézes puszedlim, már megint otthon felejtetted? – nyújtottam felé.
– Igen. Örök hála, kis kabócám – vette el.
– Menjetek már a fenébe! – kiabálta Zsolti lángvörös fejjel.
– Cicuska, ne idegeskedj – nézett rá Robi „kedvesen”. Komolyan, dőltünk a röhögéstől.
– Drágám, ideadnád a francia szótáradat? – kiáltotta nekem, mire Cortez a fejét fogva röhögött, én pedig széles vigyorral kiszedtem a táskámból a szótárt.
– Mézes puszedlim, már megint otthon felejtetted? – nyújtottam felé.
– Igen. Örök hála, kis kabócám – vette el.
– Menjetek már a fenébe! – kiabálta Zsolti lángvörös fejjel.
– Cicuska, ne idegeskedj – nézett rá Robi „kedvesen”. Komolyan, dőltünk a röhögéstől.
#4
Jófiú – rosszfiú
–
Ember! – állt meg Ricsi Cortez előtt. – Végre nem egyedül vagyok tizenkilenc.
– Ja, siettem, ahogy tudtam – felelte Cortez.
– Na, valami tetkó vagy akármi? – cukkolta Ricsi, Cortez meg mosolyogva megrázta a fejét.
– Á, tartanom kell a szépfiú imidzsem.
– Vágom. Én húztam a rosszfiú cetlit.
– Ja, siettem, ahogy tudtam – felelte Cortez.
– Na, valami tetkó vagy akármi? – cukkolta Ricsi, Cortez meg mosolyogva megrázta a fejét.
– Á, tartanom kell a szépfiú imidzsem.
– Vágom. Én húztam a rosszfiú cetlit.
#5
Tilos
–
Soha, ismétlem, soha, sőt Andris és Robi kedvéért elmagyarázom, hogy a soha azt
jelenti, hogy a büdös életben nem fordulhat elő, hogy a húgom közületek szóba
álljon valakivel! – oltotta le a fiúkat.
– Nyugi, poén volt. Kitti jó fej kölyök – csapott Zsolti Kinga húgának a vállára, aki nem túl bájosan követte a mozdulatot a tekintetével. – A kis ördögűző – kapta vissza a kezét Zsolti a biztonság kedvéért, mintha csak közel nyúlt volna egy ketrechez, ami valami vadállatot zár el a külvilágtól.
– Nyugi, poén volt. Kitti jó fej kölyök – csapott Zsolti Kinga húgának a vállára, aki nem túl bájosan követte a mozdulatot a tekintetével. – A kis ördögűző – kapta vissza a kezét Zsolti a biztonság kedvéért, mintha csak közel nyúlt volna egy ketrechez, ami valami vadállatot zár el a külvilágtól.
#6
12/b
–
Nos. A következő a helyzet. Az osztályunk tizenkét fő. Ebből én, Renáta, Gábor
és Jacques rendelkezik kellő ésszel és kitartással. Cortez és Dave szintén nem
reménytelen eset, helyén van az agyuk, de nem arra használják, amire kéne, így
ők nem felelnek meg a „csapatvezető” posztra.
– Hah. Megint felnyomtam a suli wifijének biztonsági kulcsát – nézeti fel Dave büszkén az iPadjéből.
– Igen, erről beszélek – motyogta Kinga. – Tehát van hat ember, akinek van agya, a többi osztálytársunk sajnálatos módon retardált – nézett körbe. Senki nem vette nagyon magára a minősítést, ez az általános megítélése a 12/b-nek.
– Hah. Megint felnyomtam a suli wifijének biztonsági kulcsát – nézeti fel Dave büszkén az iPadjéből.
– Igen, erről beszélek – motyogta Kinga. – Tehát van hat ember, akinek van agya, a többi osztálytársunk sajnálatos módon retardált – nézett körbe. Senki nem vette nagyon magára a minősítést, ez az általános megítélése a 12/b-nek.
#7
Érzékeny búcsú
Magamról:
Búcsú Máday nénihez
A búcsú oly drámai,
A búcsú oly drámai,
Mint
mikor elvesznek a fájljai,
A módszere kissé spártai,
A módszere kissé spártai,
De
nem tudnám Önt bántani.
Most elmegyek tanulni más tárgyait,
Most elmegyek tanulni más tárgyait,
De
örökké szeretni fogom, Máday!
–
Hé, a gyereken adidas cipő van? – tűnödött Macu.
– Még jó hogy. Nem járhat topisan. Akkor nem lenne menő – magyarázta Ricsi, aki nagy szerepet vállalt Virág öccsének nevelésében.
– Még jó hogy. Nem járhat topisan. Akkor nem lenne menő – magyarázta Ricsi, aki nagy szerepet vállalt Virág öccsének nevelésében.
#9
Ez már elismerés!
Máday
azzal zárta a beszédet, hogy ne feledjük, a Szent Johannába bármikor
visszavárnak minket, ha úgy érezzük, egyszerűen csak jöjjünk el egy régi
tanárunkhoz, mindig szívesen látják az elballagott diákokat.
– Máday néni! – állt fel Zsolti újra. – Én biztosan visszajövök majd. Szeretem magát! – tette a szívére a kezét. Máday sóhajtva bólintott.
– Nagy Zsolt! Én is bírlak – legyintett, majd fütty és tapsvihar közepette lesétált az emelvényről.Hát, ez nem volt mindennapi.
– Máday néni! – állt fel Zsolti újra. – Én biztosan visszajövök majd. Szeretem magát! – tette a szívére a kezét. Máday sóhajtva bólintott.
– Nagy Zsolt! Én is bírlak – legyintett, majd fütty és tapsvihar közepette lesétált az emelvényről.Hát, ez nem volt mindennapi.
#10
Múzsa
–
A költészet napja van – csuktam be a könyvemet zavartan.
– Igaz is! – jutott Zsolti eszébe. – Máday néni, ön a múzsám. Ihlessen meg!
– Nagy Zsolt, hagyjál már! – rázta meg a fejét az igazgatóhelyettes, és indult befelé az épületbe. Zsolti pedig szokás szerint üldözőbe vette.
– Igaz is! – jutott Zsolti eszébe. – Máday néni, ön a múzsám. Ihlessen meg!
– Nagy Zsolt, hagyjál már! – rázta meg a fejét az igazgatóhelyettes, és indult befelé az épületbe. Zsolti pedig szokás szerint üldözőbe vette.
#11
Kicsi móki
–
Kicsi móki, kicsi móki – dalolta Zsolti Jacko dalát.Vagy valami hasonlót.
– Ha még egyszer ezt énekled, én megöllek – suttogta Ricsi.
– Mér'? – értetlenkedett Zsolti.
– Az „Annie, Are You Ok?” – magyarázta meg Cortez a félreértést.
– Mi? Nemáá' – döbbent le Zsolti – Mindig azt hittem hogy „Kicsi móki”.
– És az mi a franc – vihogott Ricsi.
– Nem érted? Kicsi móki! – ismételte Zsolti, mintha csak velünk lenne gond, hogy ezt így nem értjük.
– Ha még egyszer ezt énekled, én megöllek – suttogta Ricsi.
– Mér'? – értetlenkedett Zsolti.
– Az „Annie, Are You Ok?” – magyarázta meg Cortez a félreértést.
– Mi? Nemáá' – döbbent le Zsolti – Mindig azt hittem hogy „Kicsi móki”.
– És az mi a franc – vihogott Ricsi.
– Nem érted? Kicsi móki! – ismételte Zsolti, mintha csak velünk lenne gond, hogy ezt így nem értjük.
#12
Gyors javítás
Kémiaóra
elején Gondos fürkészve nézett végig a társaságon.
– Te, ott! – mutatott hátra.
– Ki, én? – kérdezte Macu.
– Igen, te. Gyere ki felelni – intett a tanárnő.
– Miért pont én? – ráncolta a szemöldökét.
A tanárnő a vörös (piros?) hajkoronája alól idegesen meredt Macura, aki végül felállt és kisétált a tanári asztalhoz.
– Miért mindig én felelek? – értetlenkedett tovább.
– Miért, a múlt órán is te feleltél? – ráncolta a homlokát a tanárnő, és fogával csikorgatott egyet a szájában lévő cukron vagy neutronon. Ki tudja.
– Múlt órán? – tűnődött Macu. – Hogyne, persze – füllentett.
– Valóban? Miért nincs beírva?
– Mert ránk csöngettek – kamuzott tovább, én pedig a fejemet fogva figyeltem a jelenetet, miközben a fiúk tátott szájjal, „ezt nem hiszem el, mekkora ötlet!” pillantással meredtek rá.
– Értem. Hányast kaptál? – nyitotta ki Gondos a naplót.
– Öhm. Javító felelet volt, és négyes lett – köhintett Macu, aki nem mert bevállalni egy kamu ötöst, mert az túl feltűnő lett volna. Gyors észjárású osztálytársunk megelégedett az ajándék négyessel is.
– Te, ott! – mutatott hátra.
– Ki, én? – kérdezte Macu.
– Igen, te. Gyere ki felelni – intett a tanárnő.
– Miért pont én? – ráncolta a szemöldökét.
A tanárnő a vörös (piros?) hajkoronája alól idegesen meredt Macura, aki végül felállt és kisétált a tanári asztalhoz.
– Miért mindig én felelek? – értetlenkedett tovább.
– Miért, a múlt órán is te feleltél? – ráncolta a homlokát a tanárnő, és fogával csikorgatott egyet a szájában lévő cukron vagy neutronon. Ki tudja.
– Múlt órán? – tűnődött Macu. – Hogyne, persze – füllentett.
– Valóban? Miért nincs beírva?
– Mert ránk csöngettek – kamuzott tovább, én pedig a fejemet fogva figyeltem a jelenetet, miközben a fiúk tátott szájjal, „ezt nem hiszem el, mekkora ötlet!” pillantással meredtek rá.
– Értem. Hányast kaptál? – nyitotta ki Gondos a naplót.
– Öhm. Javító felelet volt, és négyes lett – köhintett Macu, aki nem mert bevállalni egy kamu ötöst, mert az túl feltűnő lett volna. Gyors észjárású osztálytársunk megelégedett az ajándék négyessel is.
#13
♥
Cortez
kirakott a házunk előtt, én pedig a táskám vállpántját gyűrögettem, és
folyamatosan gondolkoztam.
– Hogy fér el ennyi minden a fejedben? – kérdezte mosolyogva, mire elnevettem magam.
– Kinyírják egymást a gondolataim, így mindig van hely az újnak.
– Aha. Győzzön az erősebb?
– Olyasmi – bólogattam. – Bejössz? – kérdeztem, remélve, hogy együtt töltjük a délutánt.
– Nem, mennem kell. A másik barátnőm már így is kiborult, mert állandóan veled lógok.
– Szegény.
– Ja, ez van – hajolt oda hozzám, és egy igen ráérős csókkal (khm) búcsúztunk el.
– Hogy fér el ennyi minden a fejedben? – kérdezte mosolyogva, mire elnevettem magam.
– Kinyírják egymást a gondolataim, így mindig van hely az újnak.
– Aha. Győzzön az erősebb?
– Olyasmi – bólogattam. – Bejössz? – kérdeztem, remélve, hogy együtt töltjük a délutánt.
– Nem, mennem kell. A másik barátnőm már így is kiborult, mert állandóan veled lógok.
– Szegény.
– Ja, ez van – hajolt oda hozzám, és egy igen ráérős csókkal (khm) búcsúztunk el.
–
Egyébként… – kezdtem halkan, de Cortez félbeszakított.
– A nagyanyámat viszem vásárolni.
– Ó, értem – vigyorogtam. – Sosem tudom, hogy melyik énedért vagyok oda jobban. A jófiú vagy a rosszfiú…
– Ne olvass több lányregényt – égetett be, mire kínosan felnevettem.
– Most a Száll a kakukk fészkére című könyvet olvasom.
– Oké. Olvass elmebetegekről. Az jobb.
– A nagyanyámat viszem vásárolni.
– Ó, értem – vigyorogtam. – Sosem tudom, hogy melyik énedért vagyok oda jobban. A jófiú vagy a rosszfiú…
– Ne olvass több lányregényt – égetett be, mire kínosan felnevettem.
– Most a Száll a kakukk fészkére című könyvet olvasom.
– Oké. Olvass elmebetegekről. Az jobb.
#14
Szerenád = óbégatás
–
A Szent Johanna végzősei soha nem szerenádoznak. Ezért van a végzősök bálja.
Ebben az iskolában ez a búcsú a tanároktól.
– Akkor nem óbégathatunk Máday ablaka előtt? Nemár! – szenvedett Zsolti, mert szerintem ő igen jól elképzelte már a jelenetet.
– Akkor nem óbégathatunk Máday ablaka előtt? Nemár! – szenvedett Zsolti, mert szerintem ő igen jól elképzelte már a jelenetet.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése