BORÍTÓHÁBORÚ #3 - CASSANDRA CLARE


Az előző két ilyen típusú posztot IDE és IDE kattintva tekinthetitek meg.
 
Borítóháború harmadik felvonás! :)
A mai bejegyzésben egy itthon és külföldön is igen nagy sikernek örvendő, és egyben rendkívül tehetséges Cassandra Clare néhány regényének borítóját fogjuk mustrálni. A legvégén pedig a legújabb könyvsorozatához – The Last Hours – készült rajongói alkotásokat tekinthetitek meg. Hivatalos borítók ehhez a három regényhez még nem készültek, azonban pár lelkes és egyben kreatív olvasó megalkotta azokat.
Akkor vágjunk is bele!

#1 A VÉGZET EREKLYÉI



VS.



Személy szerint én Cassandra Clare A Végzet Ereklyéi című sorozatát az első verziós borítókkal ismertem meg. A Csontvárost kivéve az összes többi kötet nekem ezekkel a kinézetekkel van meg. Meg kell, hogy mondjam, élőben számomra elképesztően csodálatosak és nagyon szeretem ezt a változatot, viszont a második külső valami varázslatos. Imádom, hogy úgy, mint az előzőnél minden kötetnél más és más karakter foglal helyet, viszont nekem ezek az új borítok annyira csodálatosak. Nagyon tetszik, hogy a szereplők mögött megjelennek a rúnák is, egyszerűen tökéletes az egész. Az meg már csak plusz pont, hogy a gerincükön lévő részletekből is összeáll egy kép. Nagyon jól lett kitalálva, megalkotva és kivitelezve!

#2  CSONTVÁROS


Csak, hogy egy kicsit mélyebben is belemenjünk a dolgokba, néhány kötetet kiemelek a sorozatból és azok jelenlegi/eredeti/eddigi borítóit hasonlítom össze olvasók által készítettekkel.
Mint ahogy már az fentebb is kifejtettem nekem abszolút bejön a 'hátul-rúna-elől-karakter'-es megoldás, azonban itt most egy kicsit nehezebb a döntés. A harmadik képen láthatjuk a filmes változatot, ami nekem azért is különösen kedves, mert hatalmas rajongója vagyok a filmnek, és nagyon sajnálom, hogy nem került sor a folytatásra. A negyedik verzió szerintem szépséges. Nagyon elnyerte a tetszésem a sötétzöldes árnyalat, egy karakter és a történet szempontjából fontos tárgy is rákerült a borítótervre. Zseniális alkotás! 

#3 BUKOTT ANGYALOK VÁROSA


Hát... az előbb négy gyönyörű borító közül kellett választanom, ami nem volt egyszerű, most ez a szám ötre nőt, ezzel még jobban megnehezítem a dolgom :D
A Bukott angyalok városa megjelenésével kezdődött az, hogy két karaktert láthatunk a régebbi fajta borítókon, ez az újítás nekem nagyon bejött, szerintem különösen dobott a borítók hangulatán. 
Őszintén, nekem ebből az ötös csapatból a negyedik tetszik a legkevésbé. Jó az is, de a másik négyet számomra nem tudja felülmúlni. 
Na, és akkor a legnehezebb rész: harmadik vagy ötödik? Őszintén, nekem ez a két borító a kedvencem ezek közül, mindegyik hozza a könyvnek a hangulatát, kifejezőek. Nekem mégis, ha választani kell, akkor az ötödik nyerte el a legjobban a tetszésemet. Meseszép!

#4 ELVESZETT LELKEK VÁROSA

 
Viszont a legeslegnehezebb döntés számomra ez a rész. Egyszerűen nem tudok dönteni a három változat között, képtelen vagyok azt mondani, hogy az egyik szebb mint a másik. Itt ezért nem is választok, mindhárom egy szinten van nálam.

#5 MENNYEI TŰZ VÁROSA


 

Ha az előzőre azt írtam, hogy nehéz volt, akkor ezt most szorozzuk meg úgy kb. százzal. Legszívesebben a Mennyei tűz városát mind a hat változatban beszerezném. De most komolyan, van olyan köztetek, aki ezek közül tud egyetlenegyet választani? 

#6 ÉJFÉL KISASSZONY


Hmm... A második a Végzet Ereklyéi első változatos borítóira emlékeztet, ami miatt nekem tetszik; jók a sárgás színek is, mindent összevetve szerintem egész jó az elképzelés. A harmadik számomra egy kicsit furcsa, bár a maga módján szép, nem mondanám különösebben rossznak. Viszont itt nálam egyértelműen az első a befutó! Szerintem az eddigi legszebb Cassandra Clare borítói között.

#7 LORD OF SHADOWS


A Lord of Shadows a Gonosz fortélyok második kötete (a harmadik a The Queen of Air and Darkness nevet fogja viselni), még nem jelent meg nálunk, így a képen (bal oldalt) az eredeti borítót láthatjátok, a másik egy rajongó terve. Nos, nekem itt egyértelműen a második a nyerő. Abszolút illik az Éjfél kisasszonyhoz, nagyszerűen mutatnának egymás mellett. Nagyszerű lett!

#8 THE LAST HOURS


The Last Hours címmel fog megjelenni Cassandra Clare legújabb kötete, amely szintén árnyvadászokról fog szólni, a történet 1903-ban fog játszódni. 
Sorrend:
Chain of Gold (várható megjelenés: 2019)
Chain of Iron (várható megjelenés: 2020)
Chain of Thorns (várható megjelenés: 2021)
Eredeti borítók még nem kerültek nyilvánosságra, ezt a hármat egy lelkes és igen kreatív olvasó készítette el. Az eredmény szerintem lenyűgöző lett, kíváncsi leszek, hogy hogyan fognak kinézni a végletes változatok.

Nektek mely borítótervek nyerték el legjobban a tetszéseteket?

/Képek forrása: Pinterest/

Ui.: A blogot mostantól a Facebookon (ITT) is követhetitek, így garantáltan nem maradtok le a legújabb bejegyzésekről és eseményekről.

Megjegyzések