BOOK SPINE POETRY, AVAGY KÖNYVCÍMEKBŐL KÖLTÉSZET

 

A Book Spine Poetryt 1993-ban találta ki Nina Katchadourian a Sorted Books projektjének keretein belül, amikor könyvtárakat sorra járva átrendezte a polcokon a könyveket úgy, hogy a gerincükön olvasható címekből vicces és szellemes mondatok keletkezzenek.
A művész ezen kezdeményezése sokaknak elnyerte a tetszését, és a mai napig rengetegen gyártanak ilyen „verseket”. Én is azoknak a táborát erősítem, akik támogatják ezt, így arra gondoltam, hogy én is megpróbálok alkotni egy ilyen „költeményt”. Első próbálkozásként magyar címekből hoztam össze egyet:

Fény az éjszakában
November előtt
Rád találtam.
Behálózva,
Fejvesztve,
Mondtam már, hogy szeretlek?
Perzselő csók,
Szívkarambol.
Miután
Vihar szeli ketté,
Megtalállak még.
Egy csepp remény,
Lélegezz velem!
Bízz bennem,
Légy mellettem,
Mindörökké.

 

Felhasznált könyvek:
A. Meredith Walters: Light in the Shadows – Fény az éjszakában
Aurora Rose Reynolds: Until November – November előtt
Laurelin Paige: Forever with You – Rád találtam
Emma Chase: Tangled – Behálózva
Emma Chase: Twisted – Fejvesztve
Estelle Maskame: Did I Mention I Love You? – Mondtam már, hogy szeretlek?
Jennifer L. Armentrout: White Hot Kiss – Perzselő csók
Katie McGarry: Crash Into You – Szívkarambol
Anna Todd: After – Miután
Shannon Messenger: Let the Sky Fall – Vihar szeli ketté
Laurelin Paige: Fixed On You – Megtalállak még
Sophie Jackson: An Ounce of Hope – Egy csepp remény
Jessica Park: Left Drowning – Lélegezz velem!
J. L. Armentrout: Trust in Me – Bízz bennem
J. L. Armentrout: Be with Me – Légy mellettem
J. M. Darhower: Sempre – Mindörökké

Az enyém után mutatok nektek még kettőt, amik szerintem kifejezetten jól sikerültek (ezek már csak angol nyelvű címek, Instagramon találtam őket):

charlottedragonway:
Since You’ve Been Gone
These Broken Stars
Shatter Me

 

dazzlingtragedy.reads:
A thousand pieces of you,
Forever,
Fated,
Fever.
A million worlds with you,
Destined to Shatter me
All you desire,
Is to endure,
heartless torment.
The broken Hearted frozen,
Across the universe
These broken stars linger,
Under the never sky.

 

Nektek mi a véleményetek? Hogy tetszett? :) Ha van kedvetek, alkossatok ti is. Szerintem ez egy igazán kreatív időtöltés és egyben egy kihívás is. Ha megcsináltátok, el is küldhetitek nekem is, kíváncsi vagyok rájuk. :)

Megjegyzések