Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara

FÜLSZÖVEG:
Amikor a tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, nyomban egy másik szörnyeteg bukkan fel, hogy jóvátételt követeljen tőle. Magával hurcolja a lányt egy baljós és mágikus vidékre, amit ő csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak.

Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden hazugságot és figyelmeztetést, amit korábban a tündérek veszedelmes világáról hallott. Azonban a birodalom felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és a lánynak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.



Sarah J. Maas világszerte lenyűgözte az olvasókat lenyűgöző írásmódjával. Az Üvegtrón című sorozata hatalmas siker volt, sőt még mai napig az, szinte csak pozitív vélemények mondanak/írnak a regényeiről. Szerethető, rendkívül kidolgozott és erős karakterekkel dolgozik az írónő, a cselekmény pörgős és izgalmas, teljes mértékben az a könyv, amit még akkor sem tudsz letenni, ha késő éjszaka van, hullafáradt vagy; ez mind nem számít, mert annyira kíváncsi vagy mi fog történni a következő oldalon, esetleg fejezetben.
Elmondhatatlanul örültem, amikor megláttam a Könyvmolyképző oldalán, hogy megjelenik a kiadó gondozásában a Tüskék és rózsák udvara. Ez volt a legelső könyvem az írónőtől, amire már nagyon-nagyon kíváncsi voltam. Az első betűtől az utolsóig lekötötte a figyelmemet.

Történetünk főszereplője Feyre, aki két nővérével és édesapjával él szegény körülmények között. Édesapja nem tud dolgozni egy sérülés miatt, így a lány mindent megtesz, hogy egy kicsit javítson a körülményeken. Az erdők legveszélyesebb részeit járja csakhogy találjon valamiféle napi betevőt. Az egyik ilyen vadászata sikernek és kudarcnak is titulálható. Siker, mert elfogott egy őzet, amelyet egy farkas ejtett el; ám a kudarc itt következik be: Feyre egy berkenyéből készült íjjal lelövi a farkast, akiről nem tudja, hogy valójában egy tündér. Feyre emiatt kénytelen elhagyni a családját és hátralévő életét a Tavasz Udvarában leélnie.
Hűha! Hát az biztos, hogy bánom, hogy eddig még nem olvastam az írónőtől. A Tüskék és rózsák udvara teljesen levett a lábamról. A világ remekül van felépítve, a szereplők  nagyon-nagyon jók, a cselekmény pedig rendkívül pörgős. Feyre nagyszerű karakter, rendkívül erős és kitartó; Tamlin pedig… igen, az biztos, hogy előkelő helyet foglal el a könyves álompasi listámon, de szerintem ezzel nem csak én vagyok így. ;) A mellékszereplők is érdekesek voltak, az írónő nagy figyelmet fordított rájuk is, külön kedvencem volt még Lucien és Rhysand is. A könyv maga elég hosszú (több mint 500 oldal), de ez ne riasszon el senkit sem, én még tovább is olvastam volna, minden egyes sorát imádtam. Alig várom, hogy megjelenjen a következő kötet! :)
Teljes mértékben ajánlom a fantasy és Sarah J. Maas rajongóinak regényt, garantáltan el fogja nyerni a tetszéseteket. A könyv olvasásának az idejére nagyon ne tervezzetek semmit, mert biztos, hogy nem fogjátok tudni letenni! 
 

ÖSSZEGZÉS
Borító: Annyira szép! *.*
Kedvenc karakter(ek): Feyre, Tamlin, Lucien, Rhysand
Kedvenc idézet(ek):
"Senkivel ne köss üzletet, kivéve, ha az életed függ tőle. "
– Mert lenyűgöz az emberi léted: ahogy örülsz, ahogy átélsz dolgokat, olyan vadul, mélyen, mindent egyszerre…ez nagyon…lelkesítő. Vonz, még akkor is, ha tudom, hogy nem kellene, és próbálom is elkerülni.”
„– Nem tudsz írni, mégis megtanultál vadászni, túlélni. Hogyan?
A küszöbön megálltam.
– Ez már csak így szokott lenni, amikor felelős vagy mások életéért, nem? Megteszed, amit meg kell tenned.”
Értékelés: 5/5 Lehet egyáltalán ennél kevesebbet adni rá? Szerintem egyáltalán nem.

Megjegyzések